Monday, August 11, 2014

Ghiveci de legume

Ghiveciul de legume este una din mancarurile preferate ale sotului meu, de aceea il prepar destul de des in post. De asemenea, este lejera, cu putine calorii si multe vitamine. Putem face aceasta reteta cu ce legume ne plac, sau cu ce avem in frigider.
Pentru aceasta reteta am folosit:


  • 2 dovlecei
  • 1+ ½ vinete
  • 300 g pastai
  • 7 cartofi mici
  • 1 ardei rosu
  • ½ conopida
  • 2 morcovi
  • 1 telina mica
  • 4 cepe medii
  • 8 buc pastarnac
  • 250 g mazare congelata
  • foi de dafin
  • piper, coriandru boabe
  • sare

Cum procedam:
Spalam bine legumele si le taiem pe rand.
Ceapa o taiem potrivit, nu prea marunt, si o punem la calit in putin ulei. Dupa ce devine translucida, inchidem aragazul si o folosim mai tarziu.
Pregatim o oala in care punem apa, sarea, foile de dafin si condimentele si aprindem aragazul. (Apa din oala trebuie sa fie la nivelul legumelor).
Taiem legumele in ordinea in care acestea fierm mai greu: morcovii, telina si pastarnacul. Bineinteles, le taiem dupa cum preferam, rondele sau cuburi, nu exista o regula anume. Eu am taiat morcovul cubulete mai mici, iar celelelte legume mai mare. Le punem in apa fierbinte si punem capacul.
Apoi desfacem conopida in cubulete mai mici si o punem in oala. Adaugam si pastaile.
Vinetele si dovleceii le-am taiat cuburi mai mari, si le-am adaugat si pe aceste in oala.
Adaugam ardeiul taiat marunt, mazarea si ceapa calita. Acoperim oala si lasam pentru aproximativ 15 minute. Dupa ce legumele incep sa fiarba, luam capacul si lasam ca apa sa se evapore, amestecand din cand in cand. Verificam legumele daca au fiert si gata.
Pofta buna!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...